Friday, May 27, 2011

ku mencari, ku mencari...

Assalamualaikum...
Lama tak post kat blog ni. Sekarang sedang bercuti dan baki cuti masih banyak lagi, ada lagi 3 bulan.
Banyak perancangan yang dibuat untuk menghabiskan masa dengan berfaedah. Tapi bukan senang nak melaksanakannya. 

Dalam usaha untuk melaksanakan rancangan2 tu, diri ni terfikir... "masa masih banyak yang tak terisi". Tak tau kenapa hati ini masih terasa ada kekosongan. Seakan ada benda yang tak settle lagi. Kenapa?

Cuba mencari puncanya, hamba ini merasakan perlunya pemahaman agama yang lebih dalam diri. Masalahnya, mana dan apa yang saya perlukan? Nak buat sorang2 dalam mencari kefahaman agama yang jelas bukan senang. Dengan environment sekeliling yang tidak mendokong kearah itu..terasa payah. Hati sentiasa rindukan biah islam. Tapi environment sekarang menyebabkan diri xtau kepada siapa harus mengadu.....='(

OK! Sudah2! Jangan lemah lagi! Seorang MUSLIM tak boleh lemah! Walau apa pun yang berlaku! Teruskan mencari peluang! Cepat2 bangkit apabila lemah! Jangan dibiarkan lama2 perasaan itu!

Itulah konflik yang saya pasti ramai remaja yang sedang bercuti mengalaminya. Diri ini juga.. Ingatlah, setiap nikmat yang Allah berikan pasti akan disoal nanti. Gunakan semua nikmat especially masa lapang yang Allah berikan untuk perkara2 yang berfaedah. Orang yang berusaha mendekati Allah, pasti Allah akan membantu. Kita perlu yaqin! Dituju kepada diri penulis juga. QUM YA FULAN!

LAWAN2!!

No comments:

Post a Comment