Wednesday, June 1, 2011

semangat!

ape ye nak tulis?...............................

Baru-baru ni dapat berkumpul dengan sahabat-sahabat dari UIA. Maghi jale qlate. Alhamdulillah dapat bersama-sama mereka walaupun sekejap. Tapi kehadiran saya bersama kalian adalah dengan satu tujuan. MENCARI SESUATU YANG SAYA TERASA SEMAKIN MENGHILANG. Dont ask me what it is because i dont know too. Have you been in this situation?

Terima kasih kepada sahabat saya, ATHIRAH, yang telah menginvite saya untuk join mereka.

Rasa tak rugi join diorang. Banyak ilmu yang dapat. Dan satu pengalaman yang menarik sebab dapat bertemu dengan orang2 hebat depan mata sendiri. One of them is Kak Tah. You've inspired me so much. Antara kata-kata Kak Tah yang membakar semangat saya:

1) IQRA'! bacalah! faham atau tak itu kerja Allah. Allah suruh kita baca dalam wahyuNYA yang pertama bukan FAHAMLAH.

2) Kita belajar bukan untuk kita tapi untuk ISLAM.

3) siapa? SAYA! bila? SEKARANG! ( motivasi untuk berubah )

4) ISLAM ITU PRAKTIKAL. CUMA KITA YANG TAKUT NAK BUAT.

Kata-kata Kak Tah ni memang kene pada masanya. Alhamdulillah... Paling memberi semangat, PERTOLONGAN DARIPADA ALLAH AKAN DATANG APABILA KITA BENAR-BENAR YAQIN DENGAN PERTOLONGANNYA.

Setakat ni je dulu. Lain kali kita sambung...

p.s: nak berusaha menjadi orang hebat. bukan lemah lagi! qum ya najihah!!

No comments:

Post a Comment